A-laget: Hemmamatch på lördagseftermiddagen.
2016-05-22

Vi börjar starkt. Exempelvis kommer Oliver Andersson fint fram på vänsterkanten och når Bobby Nelson med ett inlägg dock utan resultat. Södra Vi får efterhand lite ordning på sina trupper och spelet jämnar ut sig och förläggs till mittplan - inget av lagen skapar några heta chanser. Johan Danielsson och Erik Källqvist kommer fram i halvskapliga lägen men skotten är ej tillräckligt välriktade. Bästa chansen i halvleken har Bobby när hans nick räddas/styrs upp i ribban av keepern.
I andra halvlek vaskar vi fram ett handfull bra chanser - Axel Gerebrink har ett bra skott strax utanför och målvakten gör en reflexräddning på närskott från Oliver. I 72:a minuten har vi en bra kombination när Erik och Viktor Lindström kombinerar framåt och Bobby avslutar men även denna gång utan nätkänning. Södra Vi har förvisso bollen stundtals men kommer icke fram i några egentliga farligheter. Oliver kommer i ett friläge med några minuter kvar av matchen men symptomatisk för denna eftermiddag vägrar bollen att rassla i nätet. Slutresultatet skrivs följaktligen till 0-0.
Summering: i kraft av såväl spel som målchanser borde NIF ha bärgat de tre poängen men ett bra försvarsspel, och inte minst ett riktigt bra målvakt, gör att Södra Vi får med sig en poäng.