A-laget: Hemma är vi starka.
2016-06-28

Det tar en bra stund innan matchens första farlighet kommer och det är gästande Djursdala SK som är framme men det rinner ut till en ofarlig hörna. Bottenlaget Djursdala håller spelet väl uppe och vi har svårt att etablera några riktiga anfall. Det blir många långa bollar från båda lagen som respektive försvarslinje ganska lätt kan ta undan. Vi prövar några långskott bla från Andreas Westrin och Erik Källqvist men utan resultat. I matchens 22:a minut driver Oliver Andersson bollen framåt och passar Erik vars skott går tätt över, dock ett prydligt anfallsförsök. I 35:e minuten tar vi ledningen genom Robin Hedström som från straffområdeslinjen får iväg en hederlig tåfjutt som ställer en överrakad målvakt. Efter målet tar vi över spelet och börjar sätta lite större press på gästerna. Oliver kommer fint i djupled och kommer fri med målvakten men denne kan avvärja. Bara minuten senare presenterar sig Bobby Nelson genom ett synnerligen elegant skott strax utanför straffområdet - bollen seglar upp i målvaktens vänstra kryss och 2-0 lyser på resultattavlan.

Direkt i upptakten av andra halvlek är vi nära att avgöra när Oliver är igenom och träffar stolpen. Returen går ut till Bobby som sånär förpassar bollen i nät. Härefter kommer en period när vi blir lite slarviga och därigenom släpper vi in Djursdala i matchen igen. I 60:e minuten är det nära att straffa sig men trots i det närmaste öppet mål lyckas inte Djursdala reducera. Men bara några sekunder senare är det klippt - vi får inte undan bollen och en anfallare kommer emellan och det är match igen, 2-1. Vi låter oss inte nedslås utan börjar arbeta oss upp i banan igen. I 75:e minuten kommer Erik fram och tvingar keepern till en bra räddning och hörna. Vi trycker upp rejält med folk och Robins nick räddas ut till ny hörna. Efter lite kalabalik framför mål tilltvingar vi oss en tredje hörna och denna gång kan inte Djursdala stå emot. På Eriks finfina hörna kommer Andreas Bjerendahl och med pannan skickar han bollen i måååål. Ordningen är återställd och vi leder med 3-1. Resterande del av matchen bjuds på lite halvchanser åt båda håll. Den bästa chansen kommer när Danilo Ottosson vägspelar med Erik men Danilos skott kan förtjänstfullt räddas av målvakten. När domaren blåser för sista gången denna kväll så visar tavlan 3-1 och tre värdefulla poäng kan räknas in på kontot.

Summering: vi vinner rättvist även om bottenlaget Djursdala kanske var en svårare nöt att knäcka än vad vi trodde på förhand. Trots att spelet för vår del inte funkade maximalt skall alla ha en eloge för inställningen och vi vet att vi kan höja oss både ett och kanske till och med två snäpp framöver.

1-0 35 min Robin Hedström
2-0 39 min Bobby Nelson