A-laget: Hemmapremiär.
2017-04-20

Redan från start visar Österbymo vem som kommer att bestämma denna afton. Visst får vi låna bollen understundom men det är Österbymo som håller i taktpinnen och anger tonen. Efter 14 minuters spel har man tagit ledningen med 0-2. Båda målen tillkommer efter okoncentrerat spel i vår backlinje. Självklart inte bra men för att försvara backlinjen (lite kul formulerat) kan man lugnt säga att den blev satt under konstant press - de gånger vi kom upp i banan var lätträknade och bollen var kvickt tillbaka djupt på vår planhalva. Efter att också 0-3 noterats på anslagstavlan kan vi i 36:e minuten för första gången etablera ett litet tryck framåt, dock utan resultat. I 40:e minuten kommer ånyo Österbymo i ett fint anfall och en frispelad forward får till ett bra avslut efter marken. Vår målvakt, Per Johansson, gör en fenomenal räddning med vänsterhanden och 0-3 står sig till pausvilan.

Finns det möjlighet att komma i kapp? Nej, redan fyra minuter in i andra halvlek kommer 0-4 och resten av matchen blir mer en fråga om med hur många mål Österbymo skall vinna. Förvisso kommer vi upp i några halvskapliga lägen men man kan lugnt säga att det gör Österbymo också. Eller rättare sagt - Österbymo kommer i farliga anfall mest hela tiden och de tre mål man gör i andra halvlek känns helt ok - det kunde blivit betydligt fler. Slutresultatet skrivs till 0-6.

Summering: vi möter ett skickligt och kompakt spelande lag. Att förlora är förvisso alltid tungt men gör man det mot bättre motstånd är det bara att acceptera, å andra sida är det ingen tvekan om att vi kan betydligt bättre än vad vi visade denna kväll.