A-laget: Fredagskväll och bortamatch.
2017-05-13

Då vi icke hade någon utsänd till Ankarsrum klipper vi här in vad Ankarsrum skriver på sin hemsida om matchen:

Vinst mot Näshult

På fredag kvällen spelade Herrarna mot Näshults IF och tog hem 3 poäng.

I tid med solnedgången spelade våra herrar match mot Näshults IF på Bruksliden i fredags. Till en början såg det ut som det skulle bli en rätt jämn match mellan de två lagen. Efter 39 minuter kom det första målet av Jesper Skälhammar och inte långt där efter innan domarna hunnit blåsa av till halvtid, kom det ett till av Victor Carlson.

Under andra halvlek var det vi som hade spelet då Näshult var väldigt trötta och deras enda avbytare redan blivit inbytt på planen var det bara för dem att kämpa på. Detta räckte tyvärr inte då det trillade in 4 mål till från var sida och matchen slutade 6–0. Näshult kämpade på bra in till sista minuten.

Målskyttar:

Jesper Skälhammar 39 minuten