A-laget: Torsdagskväll och hemmamatch.
2017-06-01

Direkt i inledningen visar vi att förra omgångens storförlust inte påverkat oss mentalt. Vi håller bollen inom laget på ett föredömligt sätt och skapar flera chanser som exempelvis när vår Oliver Andersson får ett klockrent friläge där målvakten dock kommer ut fint och kan avvärja. I 19:e minuten kommer Fårbo i sitt första organiserade anfall och tvingar vår keeper, Jakob Malmsten, till en bra parad. Sekunderna senare kommer vi fint på högerkanten och efter lite trassel kan Viktor Lindgren raka in bollen till 1-0. Så långt fullständigt välförtjänt. Allt eftersom halvleken fortskrider får Fårbo mer och mer att säga till om och i 33:e minuten är det klippt när en framspelning i mitten når Fårbos Jakob Carlsson som, enkelt, kan kvittera till 1-1. Lite symptomatisk för denna säsong kommer också ett ledningsmål för Fårbo i slutet av halvleken när vår målvakt blir överspelad och en av våra backar, i trängt läge, skall rensa undan bollen dock inte bättre än att den retfullt hamnar i eget mål.

Andra halvlek blir spelmässigt lite annorlunda. Båda lagen undviker till stor del spel på mittfältet och det blir många långa bollar framåt i hopp om att respektive anfallare skall kunna fånga upp dem. Målchanserna är ganska få dock har vi en ribbträff som, med lite flyt, kunnat resultera. Nåja, tiden rinner iväg och vi försöker skapa tryck framåt i jakten på en kvittering. Dock blir det inte så mycket tryck och ej heller någon kvittering vilket följaktligen innebär att andra förlusten i rad är ett faktum.

Summering: vi gör en helt acceptabel insats och borde nog, i rättvisans namn, fått med oss en poäng men bolluslingen vill inte riktigt studsa vår väg. Jämfört med insatsen mot Västervik (förlust med 10-0) är det en rejäl uppryckning och vi visar, framförallt de första 30 minuterna, att vi har mycket fotbollskunnande. Tar vi fram detta i kommande matcher kommer poängen att trilla in lite mer frekvent än hittills.

1-0 20 min Viktor Lindgren
1-1 33 min Jakob Carlsson