A-laget: IF Hebe på besök.
2017-08-11

IF Hebe börjar bäst och redan efter 2 minuter får man en frispark i bra läge - Filip Sjöberg, vår målman, gör dock en bra räddning. Vi får ganska kvickt lite bättre ordning på vårt spel och i 11 minuten kommer vårt första riktiga anfall när Andreas Westrin kan avsluta med ett skott över. Detta anfall följs av flera men genomgående är att vi har väldigt svårt att hitta rätt med det sista passet och därmed uteblir de riktigt heta målchanserna. I den 35:e minuten får Hebes Joakim Axelsson stå några meter utanför straffområdesgränsen och han klämmer till med ett jätteskott som Filip är chanslös på, 0-1 kommer upp på anslagstavlan. Bara minuten senare är det klippt igen när vi går bort oss lite och lämnar utrymme för Tobias Nilsson som lite enkelt kan rulla in 0-2. Helt plötsligt ligger vi under med två mål utan att för den skull ha spelat ett enda dugg sämre än Hebe och detta känns mycket surt. Efter målen kommer en bra period för Hebe som ideligen kommer i anfall men nu är vi mer vaksamma och trots att vi är tillbakapressade släpper vi inte till några jättechanser.

Andra halvlek börjar hyggligt och vi har lite mer boll än Hebe. Några minuter in i halvleken kommer Edwin Colliander-Nelson fint på sin vänsterkant och inspelet hamnar hos Andreas W men keepern kan avvärja. Bara några minuter senare har Andreas ett nytt hyggligt läge men det vill sig inte riktigt. Vi är dock inne i en bra period och Hebe kommer endast upp i några ströanfall. I 73 minuten får vi en frispark ute på vänsterkanten och vi får två jättechanser bara 1,5 meter från mållinjen men målvakt och försvarare lyckas med stor möda stå i vägen - bollen rensas undan men vi fångar upp och slår ett nytt inlägg som även det blir farligt men vi lyckas inte spräcka nollan. Spiken i kistan kommer i 81:a minuten när Hebe efter hörna kan göra 0-3. Vi kan förvisso reducera några minuter senare via ett genombrott i mitten av Erik Källqvist men ork och kraft räcker inte till för att sätta Hebe under riktig press de sista minuterna och vi får inkassera en tung förlust.

Summering: under delar av matchen gör vi det ganska bra och skapar definitivt chanser för att göra flera mål men vi måste definitivt skärpa till passningsspelet - generellt över hela banan men speciellt när vi närmar oss motståndarnas straffområde - här blir vi ofta för ivriga och missar den avgörande passningen.

0-1 35 min Joakim Axelsson
0-2 37 min Tobias Nilsson