A-laget: Viktig sista hemmamatch.
2018-09-30

Seriens sista hemmamatch och Storebro IF står för motståndet. Matchen börjar lite trevande men det står snart klart att det är vi som styr och ställer mest ute på plan. Dock dröjer det innan några vassa målchanser dyker upp. I 20:e minuten kommer vi upp i ett riktigt bra anfall där vi tråcklar oss igenom Storebros försvarslinje - inspelet från Andreas Bjerendahl till Viktor Lindgren kommer perfekt men en försvarare styr ut skottet till hörna. Härefter radar vi upp såväl hel- som halvchanser men det vill sig inte riktigt den sista biten. Med fem minuter kvar till halvtid kommer så äntligen 1-0 efter att Storebros målvakt räddat två gånger om men på tredje returen håller sig Viktor Lindgren framme och kan enkelt rulla in lädret. I slutminuten får Storebro en frispark i riktigt bra läge men Richard Moths har ställt upp såväl mur som sig själv på bästa sätt och kan snyggt rädda den hårt slagna frisparken.
Andra halvlek blir ganska lik den första - det är vi som styr spelet och attackerar och Storebro har väldigt svårt att komma i några farliga anfall. I 58:e minuten blir Oliver Andersson mycket snyggt framspelad av Eddie Persson och hur säkert som helst sätter han 2-0, mycket elegant. Några minuter senare avgörs matchen när Erik Karlssons välavvägda inlägg når Viktor Lindgrens panna och 3-0 är ett faktum. Här efter slappnar vi av lite grann och blir en aning nonchalanta vilket också straffar sig i ett baklängesmål men efter 90 minuter så drillar domaren för sista gången och segersiffrorna skrivs till 3-1. Härligt att få avsluta hemma med en rejäl och synnerligen rättvis seger. Samtliga hemmaspelare skall ha beröm för såväl insats som inställ med ett extra litet plus till Andreas Bjerendahl.