A-laget: Serieavslutning.
2019-09-28

Flerohopps GoIF besöker Näshult i serieepilogen. Vi visar från första minut att idag är vi på spelhumör. Förvisso böljar spelet lite fram och tillbaka första kvarten men vi håller i taktpinnen utan att skapa riktigt heta chanser men allteftersom tar vi ett fastare tag om matchen och i 20:e minuten spelar Oscar Yngvesson fint fram Josef Colliander-Nelson och vi noterar 1-0. Oscar, som gör sin första A-lagsmatch för året, är på bra spelhumör och i 26:e minuten kommer han igenom på högerkanten och rullar in 2-0. Vi håller uppe trycket under resterande del av halvleken och skapar flera bra chanser, bla något friläge, men 2-0 står sig till pausvilan.

Andra halvlek är spelmässigt lite jämnare men vi fortsätter att rulla boll på ett bra sätt. Flerohopp kommer i några hyfsade lägen men vår målman, Richard Moths, sköter sig alldeles utmärkt de få gånger han sätts på prov. 3-0 kommer i 54:e minuten när Erik Isaksson, efter tilltrasslad situation, kan skicka in lädret. I 74:e minuten kommer Flerohopp i ett bra anfall och Richard är chanslös när bollen smiter in vid hans högra stolpe och 3-1 kommer upp på anslagstavlan. Kommer vi att dra oss tillbaka och bli oroliga? Inte alls, vi fortsätter framåt och skapar ytterligare 4-5 riktigt heta målchanser innan de stipulerade 90 minuterna är över och slutresultatet fastställs till 3-1.

Slutsummering: vi vinner matchen fullt rättvist och med lite tur och bättre precision fanns möjlig-heter att göra ytterligare 3-4 mål. Första halvlek var en av de allra bästa vi spelat i år och det är förvånansvärt hur stor skillnaden är mellan dagens match och den insats vi presterade i senaste hemmamatchen mot Örjsö IF.
I sluttabellen hamnar vi på åttonde plats med 25 inspelade poäng - godkänt? Med tanke på hur många bra fotbollsspelare vi har så borde vi hamnat betydligt högre upp i tabellen. Nåja, vi lägger 2019 års seriespel bakom oss och ser fram mot 2020 och ännu en säsong i div 5.